Artroskopie hlezna je miniinvazivní zákrok, který umožňuje lékařům diagnostikovat a léčit různé problémy v oblasti hlezenního kloubu. Během artroskopie je do kloubu zaveden tenký flexibilní nástroj nazývaný artroskop, vybavený kamerou a světlem. Tato technika umožňuje lékařům prohlédnout vnitřní struktury kloubu na monitoru a provádět léčebné zákroky s minimálním poškozením okolních tkání.

Předoperační příprava na artroskopii hlezna zahrnuje několik kroků. Pacient nesmí před operací jíst ani pít, aby se minimalizovalo riziko komplikací při podání anestezie. Je možné, že bude třeba oholit oblast kolem hlezenního kloubu, aby se snížilo riziko infekce a zlepšila přilnavost obvazů. Lékař může doporučit určité léky nebo cvičení ke zlepšení celkového stavu před zákrokem.

Samotná operace začíná podáním anestezie, aby byl zákrok bezbolestný. Poté lékař zavede artroskop do hlezenního kloubu skrze malý řez a obraz z kamery sleduje na monitoru. Pokud je potřeba, může lékař během operace odstranit poškozené tkáně, opravit chrupavku, zahladit nerovnosti nebo odstranit volné tělíska, která mohou blokovat pohyb kloubu.

Pooperační péče zahrnuje sledování pacienta na oddělení, kde je podávána léčba proti bolesti a sledována oblast operace. Pacient je povzbuzován k opatrnému a postupnému pohybu, aby se předešlo ztuhlosti a ztrátě svalové síly. Lékař poskytne pokyny ohledně péče o ránu a správného nošení obvazů či ortéz.

Rehabilitace po artroskopii hlezna je důležitá pro obnovu plné funkce kloubu. Fáze rehabilitace může zahrnovat fyzioterapii, která posiluje svaly, zlepšuje rozsah pohybu a podporuje hojení. Pacient bude veden k domácím cvičením a k dodržování pooperačních omezení, aby se minimalizovalo riziko komplikací.

Možné komplikace artroskopie hlezna zahrnují infekci, krvácení, tvorbu krevních sraženin, poškození nervů nebo cév, reakce na anestezii nebo komplikace při hojení tkání. Před zákrokem by měl pacient tato rizika prodiskutovat se svým lékařem, aby byl plně informován o možných rizicích a přínosech zákroku.